Wandel vakantie Marina Alta, Marnes vallei

Een wandeling direct vanuit je B&B kamer, huis of tent door de Refugio Marnes vallei

Wandel vakantie Spanje, een wandeling direct vanaf Refugio MarnesTijdens je wandel vakantie aan de Marina Alta is dit een mooie, korte route van iets meer dan 3 kilometer start vanaf het hoofdhuis van Refugio Marnes en voert een groot deel over het eigen erf. Deze wandeling is eenvoudig en kan mooi tussendoor worden gedaan want het duurt ongeveer een uur.

Vanaf de parkeerplaats van Refugio Marnes wordt het pad afgedaald richting het weiland van de ezels. Beneden aangekomen houden we het zwembad aan de rechterhand en de ezelweide aan de linkerkant. Het schrikdraad wordt gevolgd en bij de splitsing die rechts richting La Ruina leidt wordt links gehouden. Dit is in eerste instantie een stenen pad dat overgaat in een zandpad, het is erg duidelijk welke route gevolgd dient te worden.

Een wandel vakantie in Spanje, een goed idee voor een actieve vakantie

Valeriaan, een bloem die twee keer per jaar bloeit hier, wandel vakantie SpanjeOnderweg op deze wandeling worden verschillende planten gepasseerd: rozemarijn, valeriaan,  tijm, grove den, orchideeën (mooi in bloei in het voorjaar), palmpjes en  steeneik.

Wandel vakantie Spanje; Op een gegeven moment verschijnt er linksboven een uitsparing in de rotsen, een soort grot. Hier kun je een kijkje nemen en het is duidelijk dat hier vroeger menselijke activiteit is geweest, er zijn namelijk twee ruimtes te onderscheiden. Het verhaal gaat hier dat daar een kluizenaar jaren achterheen heeft ´gewoond´. Beneden vervolg je het pad en gaat het zand weer over in stenen. Dit mondt uit in een kleine kloof/barranco waar er aan weerszijden rotspartijen verschijnen, . Het erf van Refugio Marnes loopt tot aan deze kloof. Het pad loopt door en is nog steeds erg goed begaanbaar. Uiteindelijk komt de route uit bij de scherpe haarspeld bocht op de weg die door Partida Marnes leidt.

Wandel vakantie Spanje, typische vegetatie van dit deel van SpanjeHier wordt linksaf geslagen en de weg wordt gevolgd tot aan de afslag van de lange oprit van Refugio Marnes. Er kan natuurlijk ook worden gekozen om de zojuist afgelegde weg in omgekeerde richting terug te lopen om zo de asfaltweg te vermijden.

Zie voor een kaartje en de hoogtemeters van deze wandeling tijdens je wandel vakantie Spanje onder deze link naar Wikiloc